вторник, 20 февруари 2018 г.

МИРАЖ



Сънувах те понякога като тъжен херувим, държащ в ръце изящен бокал.
Понякога пък беше усмихнат мим или фантом, пазещ Свещения Граал.
Кацаше на рамото ми като жар птица. После отлиташе неизвестно къде.
Рисувах те – все недовършена скица. Рисувах те като огън, вода, сърце и небе.
Звучеше в ума ми като минорна песен, с пукот на стара дългосвиреща плоча.
Преобразяваше се в злодей мракобесен, а сетне в бездна, която да прескоча.
Откривах те в зората и здрача, в луната и слънцето, красотата на деня и нощта.
Намирах те и в месията и палача, в генезиса на зрънцето, ала и в сушата и дъжда.
Приютих те в проекцията на мечтите ми и очаквах те да ме покориш като връх.
Оживей, оживей в бъднините ми, появи се наяве и остани до сетния дъх.

Няма коментари:

Публикуване на коментар