Вече много печатни брандове заливат
пазара. Във времена на конвергенция, стагнация, монополизираност са малко
заглавията, които оцеляват. Още повече, че печатът бива третиран с все по-мощна
сила като отживелица. Глобалната мрежа се е виртуализирала и хората отбягват
хипертекстуалността на печата, а търсят по определени параметри, които ги
улесняват конкретна откъслечна информация. Общо-взето, българският
читател/реципиент е станал до известна степен подпомогнат от масмедиите и от Негово величество Интернет, който сам по себе си е среда от медии. Да, има програми и приложения за удобен прочит през
телефони и други средства за масовата комуникация и осведоменост, но все пак
нищо не може да замести хартиеното четиво. То е класика. Всички известни
печатни продукти имат свой интернет портал, където качват и архивират
публикациите си. Ще възникват все по-интерактивни методи и проводници на
повествование на информационно-публицистичните потоци. Просто всичко ще оживее във виртуалността и ще обслужваме
духовните си потребности дистанционно. Което понякога нарушава целостта на
възприятията при прочит. И все пак, някои издания остават вечни и незаменими. Защото са бутикови, луксозни, лимитирани, първоизточници, богато
илюстрирани и са наложили авторитет, актуализиране, релевантност. Години наред
вестникарските репове биват украсени от кориците на едно от най-култовите
списания в човешката история и тази на журналистиката в частност – National Geographic, които от 1888 г. са развили своята дейност и
телевизионни, в интернет и чрез различни свои приложения, мултимедия, абонаменти
и електронни магазини. Тематичното богатство – География, История и всички
останали застъпени науки и сфери, дава възможност за широк обхват на аудитория
с разностранни интереси. Дава се възможност на читателите да бъдат и автори
чрез написването на собствени пътеписи и участването в своеобразни конкурси.
Археология, Биология, Геология, Екология, Космонавтика, Култура, Медицина, Общество, Палеонтология, Физика, технологии са другите тематични ресори и
области на знания, които биват засегнати в нови и нови трудове, поместени в
списанието. Винаги ще имаме нужда от Науката. Списание, които възпитава
вкусове, традиции, ценности. Списание, което държи ниво, имайки свой облик. И
което просто доусъвършенства дейността си, без да я комерсиализира или
подчинява на безроботно обслужване на нечии политически холдинги и тръстове.
Научно-популярен проект с умерени принципи и несъдържащо арена за пропаганда.
Нека не забравяме и ролята на NGS – Националното географско дружество, които с
приходите си само финансира научни изследвания. Което е по-скоро мултикултурно, защото обединява народи, бит и нрав. Прави усвояването на
знания по-хедонистично и ангажира мисълта на човечеството с всички злободневни и естественоизпитателни въпроси. Посвещава в концепцията си и децата и създава един времеви
мост за пренос на общообразователни предмети и обекти на разследване. Над 60
милиона читатели, 440 милиона домакинства зрители на 38 езика в 171 държави.
Няма коментари:
Публикуване на коментар