неделя, 15 ноември 2015 г.

За National Geographic



Вече много печатни брандове заливат пазара. Във времена на конвергенция, стагнация, монополизираност са малко заглавията, които оцеляват. Още повече, че печатът бива третиран с все по-мощна сила като отживелица. Глобалната мрежа се е виртуализирала и хората отбягват хипертекстуалността на печата, а търсят по определени параметри, които ги улесняват конкретна откъслечна информация. Общо-взето, българският читател/реципиент е станал до известна степен подпомогнат от масмедиите и от Негово величество Интернет, който сам по себе си е среда от медии. Да, има програми и приложения за удобен прочит през телефони и други средства за масовата комуникация и осведоменост, но все пак нищо не може да замести хартиеното четиво. То е класика. Всички известни печатни продукти имат свой интернет портал, където качват и архивират публикациите си. Ще възникват все по-интерактивни методи и проводници на повествование на информационно-публицистичните потоци. Просто всичко ще оживее във виртуалността и ще обслужваме духовните си потребности дистанционно. Което понякога нарушава целостта на възприятията при прочит. И все пак, някои издания остават вечни и незаменими. Защото са бутикови, луксозни, лимитирани, първоизточници, богато илюстрирани и са наложили авторитет, актуализиране, релевантност. Години наред вестникарските репове биват украсени от кориците на едно от най-култовите списания в човешката история и тази на журналистиката в частност – National Geographic, които от 1888 г. са развили своята дейност и телевизионни, в интернет и чрез различни свои приложения, мултимедия, абонаменти и електронни магазини. Тематичното богатство – География, История и всички останали застъпени науки и сфери, дава възможност за широк обхват на аудитория с разностранни интереси. Дава се възможност на читателите да бъдат и автори чрез написването на собствени пътеписи и участването в своеобразни конкурси. Археология, Биология, Геология, Екология, Космонавтика, Култура, Медицина, Общество, Палеонтология, Физика, технологии са другите тематични ресори и области на знания, които биват засегнати в нови и нови трудове, поместени в списанието. Винаги ще имаме нужда от Науката. Списание, които възпитава вкусове, традиции, ценности. Списание, което държи ниво, имайки свой облик. И което просто доусъвършенства дейността си, без да я комерсиализира или подчинява на безроботно обслужване на нечии политически холдинги и тръстове. Научно-популярен проект с умерени принципи и несъдържащо арена за пропаганда. Нека не забравяме и ролята на NGS – Националното географско дружество, които с приходите си само финансира научни изследвания. Което е по-скоро мултикултурно, защото обединява народи, бит и нрав. Прави усвояването на знания по-хедонистично и ангажира мисълта на човечеството с всички злободневни и естественоизпитателни въпроси. Посвещава в концепцията си и децата и създава един времеви мост за пренос на общообразователни предмети и обекти на разследване. Над 60 милиона читатели, 440 милиона домакинства зрители на 38 езика в 171 държави.

Няма коментари:

Публикуване на коментар