неделя, 8 ноември 2020 г.

Вероника: Всеки човек е една отделна Вселена

 Тя е различна. Тя е ярък индивидуалист. Личност с изтънчена душа. Сензитивен човек със зрял интелект. Тя има толкова много интереси и занимания... Към днешна дата ръководи няколко вида бизнес, а в близкото минало се изявяваше като успешен изпълнител в златните години на българската музика. Но аз знам, че предстои да издаде още песни, усещам го някак. При нея няма случайности. Тя твори с мисъл и сърце. Тя е човек, който умее да изслушва и дава съвет. Здраво стъпила е на земята и няма изгледи да полети от самодоволство. Интелигентните хора винаги се съмняват в себе си, но това не им пречи все пак да са в хармония. 

Вероника Шкетиева е нейното име. Мнозина я познават и ценят високо като професионалист. Благодаря ти, Рони, че прегърна идеята за това интервю. Благодаря ти, че отдели време за мен в една толкова трудна година, наситена с ангажименти за оцеляване и преориентиране. Благодаря за отговорността. Защото думите, отношението, обещанието - те са отговорност. Имаш моето уважение... и да, липсваш ни на музикалната сцена. Знам, че точно сега много хора имат нужда от истинска музика - такава, каквато ти я чувстваш. Пожелавам ти да си все така щастлива в личен план и да държиш на семейните ценности.

Първо, здравей, и ти благодаря много, че се отзова на поканата ми. В какво настроение те намирам?

- Добра среща след толкова години! Опитвам се да съхраня настроението си максимално с позитивна нотка, имайки предвид драматичните събития, превзели целия свят. Пандемията преобърна живота на хората във всички континенти и това неминуемо се отразява на начина, по който се чувствам и аз. Но в живота има цикличност, нищо не е вечно и безкрайно и искрено вярвам, че през следващия период, който предстои, ще властва Доброто.

Следиш ли развитието на българската музика и какво ти прави впечатление в последно време?

- Честно казано, не. Откакто не се занимавам професионално с музика, родният музикален бизнес е далече от интересите ми. Имам допирни точки единствено на базата на моментите, в които е пуснато някъде радио или сменяйки каналите на телевизора, но без да се задълбочавам. Моят музикален вкус и интереси са свързани с творчеството на Metallica. Над 25 години вече.

За тези, които не са запознати, искам да кажа, че ти имаш едни от най-смислените песни и текстове в поп-фолка. Какво не ти остана време да изпееш, а искаше?

- Не знам дали е подарък или наказание, но в моя вътрешен свят изворът на идеи е непресъхващ. Понякога идеите са толкова много, че настава хаос, който целенасочено и осъзнато се налага да превърна в ред. Никога не съм изпитвала притеснения, че ще “зацикля” и ще изпадна в творчески вакуум. Светът и животът са толкова непредвидими, цветни, богати на метаморфози, че теми за песни мога да намеря всеки ден. Но се опасявам, че моят мироглед и светоусещане не кореспондират с актуалната мода и тенденции за послания.

Впечатление правят и интересните клипове, които остави след себе си. Мога да изброя „Краля на нощта“, „Дом Периньон“, „Сериен лъжец“, „Слушай ме, любов“, „На добър час“, „Твоите очи“, „Ако поискам“, „Лош навик“ като едни от най-силните. Не смяташ ли, че с някои от тях изпревари времето?

- Още тогава усещах, че го правя. Имам тази особеност да правя нещата в неточния момент.🙂Ако нещо може да ме убие творчески, то това е да бъда сложена в определен от комерса коловоз. По време на активната ми кариера личната ми сетивност и желание за изразяване бяха водещи за мен, а не това да бъда сред “силните на деня”.
 

Много искам да поговорим за песента „Два квадрата тишина“. Какво те вдъхнови да създадеш подобна композиция и какъв клип си представяше за нея? Голяма загуба, че песента остана без такъв.

- Вдъхновиха ме живота и самозабравилите се човеци. Беше ми кристално ясно, че с екипа на песента създаваме нещо крайно рисковано като проект и категорично белязано да не бъде тотален комерсиален хит, но истината невинаги е красива и невинаги на човек му се иска тя да му се навира в лицето. Не ме интересуваха продаваемостта и позицията на песента в класациите, просто усещах потребност да изрека на глас тази истина.

Ти правеше доста парчета със социална насоченост. Един прекрасен пример е „Майчице България“, а също и „Приказка за живота“. Не смяташ ли, че хората имат нужда да слушат точно такива послания повече от когато и да било? 

- Не. Дори смятам, че изглежда ретро, архаично и скучно за младите, които са основните музикални потребители. Мисля, че слушателите в по-големия си процент имат други потребности и това обуславя и посоката на музиката и тенденциите и в световен мащаб, ако щеш. Който иска да чуе нещо по-различно, просто си пуска стара музика.
 
 
 
Рокът е в душата ти. В някои от песните имплементираше такива мотиви с китарите. Мога да ти кажа, че една страхотна песен, при това авторска, за мен е „Голямата любов“. Мелодична, точно с тези китари, даже поп-рок. Смяташ ли, че ще има завръщане към онзи романтичен период на поп-фолка по-нататък?

- Не вярвам. Прогнозите ми за този стил не са оптимистични в това отношение.

Какви са спомените ти от турнетата, които фирмата, с която работеше, организираше ежегодно, и по-специално това, на което ти участваше – от 2005 г.?

- Прекрасни, стоплящи сърцето - такива са спомените ми. Всичко по това време имаше вкус и усещане за естественост, приятелство, лоялна конкуренция, сплотеност. Всичко беше различно и няма да се повтори. Ако мога да се докосна до Машината на времето и да избера в кой период от времето искам да творя и да бъда част от този жанр, то това е именно този, от който бях.  Нищо, че нямахме като сегашните лъскави и скъпи клипове и тоалети. Щастливка съм.

 Какви са проблемите на поп-фолка към днешна дата? Моите лични наблюдения са, че маса хора и спонсори се отдръпнаха от този стил, защото се изгуби мелодичността, идентичностите се размиха, просто жанрът се изконсумира като похвати и попадна в спирала. Но най-голямата грешка е, че от голямата сцена той се върна в клубовете и кръчмите. Започнаха да се правят песни за ширпотребата, докато преди имаше разнообразие. Съответно, дори най-малките почитатели се преориентираха. Мъчно ли ти е, или вече не се асоциираш с този период от живота си?

- Приключих с тази музика и не искам да анализирам проблемите ѝ. Наясно съм какви са, но с посочването им с пръст от мен те няма да бъдат решени. Не искам да съдя, не е в мой стил. Всичко следва своя ход и това, което се случва, значи трябва да се случи.  Явно на хората им харесва “новата дреха на жанра”, щом го аплодират да я носи толкова дълго време.
 
 
 
Пишеш стихотворения, през годините си написала и доста текстове. От къде талант и в тази посока? Знаеш ли, преди време се сетих, че имаше идея за песен за бездомните деца. Така и не я реализира. Сега пак ще ти напомня за нея. Никога не е късно да заявиш пред Вселената нещо, за което вече веднъж си ѝ дала знак. Един хубав текст, едно соло на китара и си готова. И само да ти кажа, че това ме вдъхнови преди време да създам такова стихотворение, има го в блога ми – казва се „Безпътните чеда“.

- Всъщност, песента отдавна има текст и музика. Музиката също е моя. Само трябва да я запиша и все отлагам това. Писането на стихове ми се случва още от ученическите ми години.  Бях един много драматичен млад поет.🙂 Дори започнах да пиша книга тогава, но и това не завърших. С удоволствие ще прочета и твоята творба.

Искам да спомена още една песен. „Дом Периньон“. Когато излезе, бях доста малък и си спомням, че не бях убеден дали съм разбрал напълно контекста. Тогава ти писах и ти ми доразясни. Към днешна дата мога да кажа, че видях и чух много неща по пътя си. Мамка му, била си толкова права в този текст. Ставала ли си свидел на сцени, които са те отвращавали? Чувствала ли си се изкушена да пробваш да се пуснеш по тази плоскост? За тези, които не знаят, нека обясня – в парчето се пее за държанките на богатите, дори за скъпоплатената любов. Е, „наистина ли е мръсна дума любовта“?

- “Дом Периньон” действително е пророческа песен, която тогава мнозина не разбраха. Сцени на отвращение сме виждали всички, но така съм подредила своя свят - приоритети, приятели, среда, че не ми се налага да ги виждам често. “Любов” е най-красивата дума и е благословен всеки, който изпитва с душата и сърцето си смисъла и съдържанието ѝ. Относно плоскостта - ако се бях пуснала по нея, нямаше да си прекратя кариерата.
 
Как е любимият ти Бургас?

- Обичам този град. Преди много години още преди да познавам съпруга ми си пожелах да живея тук. И се сбъдна.

Щастлива ли си в личен план, как изглежда щастието през 2020 г.?

- 17 годишна любов с най-добрият мъж на света, семейството ми е живо и здраво - не мога да искам повече. Благодарна съм на това, което ми е дадено!

Спомням си, че скоро упорито търсеше кадри за наемане на работа в бизнеса, който управляваш. Защо човешкият капитал стана толкова труден за намиране и задържане?

- Защото нашата държава не е атрактивна като условия за развитие за можещите и знаещите. Все по-малко от тях остават в родните предели. Именно заради изтичането на цвета на нацията ни навън, да срещнеш квалифицирани хора е все по-сложна мисия.

Имаше доста пищна и красива сватба. С какви спомени свързваш сега този ден?

- Вече 17 години съм с моя съпруг, но нашите отношения са като при младоженци. Благословена съм в този покварен свят да имам онази чиста и старомодна като вярност и взаимно уважение любов!

Преди години, когато ти казах, че ще следвам журналистика, ти ме насърчи, но все пак беше скептична относно самата професия като такава. До днес помня думите ти „ще имаш много успехи, но и много труден път“. Не сгреши никак. Благодаря ти за тогава. През цялото време досега си повтарям, че трябва да успея, но не и по стандартния начин. Понякога ми дотежава. Изведнъж идва някой си, забива си „перо в задника“ и хоп – успява, в повечето случаи не за дълго. Някои ме манипулират: „Ето, пробвай и ти така – какво чакаш, не виждаш ли какво се иска?“. Да бе, хора, виждам, ама това не е моето. Все пак имам и поддръжници, които чакат моя успех. Ето, питам те сега, питам правилния човек – кого да послушам в този случай и убедена ли си в успеха ми, онзи – устойчивия и чист успех?

- Най-грешното е да се опитваш да бъдеш някой друг. Всеки човек е една отделна Вселена с нейните си вибрации, закони и правила. Винаги създавай и върви по твои стъпки, а не по утъпкани пътеки. Вървиш ли по чужд път, или ще се загубиш, или ще се спънеш и удариш лошо. Ако някой успява “с перо в задника”, то ти си направи криле. Мънички, но твоите си криле и достатъчни да полетиш.
 

 
Собственик си на вафлена къща “VERONIQUE Waffle House” и “VERONIQUE Restaurant”, където предлагате изключително шикозни и изкушаващи продукти. Преди време имаше блог за рецепти – Ginger Cookies, където претворяваше своите идеи. Всичко беше и е много естетически поднесено. Какво ти дава любовта към това занимание, превърнало се от хоби в бизнес?

- Мисля, че от всички мои превъплъщения това ми носи най-голямо удовлетворение. Вкусната храна ми е муза, а възможността за личен почерк в презентацията ѝ ме карат отново да бъда творец. Заведенията ми са с интериори по мой дизайн, това да мисля върху всеки детайл ме кара да се вълнувам и да се чувствам жива. Моят баща беше собственик на успешни заведения във Велико Търново и покрай работата ми в обектите му развих и интересите си в тази посока. След като открих и втория си ресторант получих от него високата оценка, че съм го надминала.

Модният бранд DECALOGUE предлагаше забележителни артикули. Смея да твърдя, че в годините си изградих вкус към стилното облекло сам и към днешна дата високо оценявам продукцията, която ти поднасяше, въпреки че беше ориентирана към женската мода. Правихте и разкошни фотосесии за отделните колекции. Не мислиш ли, че е време да подновиш тази дейност?

- Благодаря ти! Сякаш имаш пророческа дарба.🙂Преди броени дни имахме разговор с част от стария колектив на марката и имаме идея да възкресим бранда, дори и под малко по-различна форма. Модната марка DECALOGUE е моя рожба, която обичам и от която не мога да се отрека. 5-годишна история, донесла ми и оставила след себе си прекрасни спомени и изживявания.
 
 
 
Би ли ни разказала за услугите на фамозното STUDIO DECALOGUE и доволна ли си от развитието на салона? И въобще, с една дума – какво още не си пробвала? Ти си неизчерпаема и мултиплицирана. Желая ти безграничен творчески заряд!

- Благодаря за високата оценка! Към себе си имам безкомпромисност, стигам до крайности в себеоценяването и самокритичността ми, но за екипа на салона ми мога да кажа само топли и сърдечни думи. Имах късмета съдбата да ме срещне с правилните хора и само в рамките на година се превърна във водещ салон в Бургас. Когато имаш шанса да работиш с интелигентни, амбициозни и безумно талантливи хора, резултатът не може да бъде друг. Наши клиенти са и мои колежки, когато имат ангажименти в региона, наш клиент и приятел е и любимата ни Тита. Обичаме всички наши клиенти и сме докоснати от съдбата да ни обичат и те!
 

2 коментара:

  1. Здравейте, решете финансовия си проблем в рамките на 24 часа.

    Имате ли нужда от спешен заем, за да отговорите на вашите финансови нужди? Ние предлагаме заеми от 2 000,00 до 100 000 000,00 EUR, ние сме надеждни, мощни, бързи и динамични, без кредитен контрол и предлагаме 100% гаранция за чуждестранни заеми по време на трансферния период.

    Също така издадохме заеми във всички валути с 3% лихва върху всички заеми и без авансови плащания. Посетете нашия официален уебсайт: supremeloanproviders.org
    Номер на WhatsApp: +16572073091

    Моля, свържете се с нас, ако се интересувате: supremeloanproviders@gmail.com

    ОтговорИзтриване
  2. Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks

    ОтговорИзтриване