събота, 25 април 2015 г.

Георги Русев: Показвам нещата в пълния им блясък




Талантлив, решителен, креативен... Едно ново име, което навлиза в сферата на фотографското изкуство. Пленителни и завладяващи кадри. Красиви акценти и детайли. Символика. Стил и почерк на млад фотограф с усет за естетика. Сполучливи фокуси, ракурси, обекти, цветове, светлина. На вашето внимание - първото интервю на Георги Русев.



Георги Русев: Показвам нещата в пълния им блясък



1.       Кое провокира интереса ти към фотографията?
- Красотата. От малък заснемам всичко красиво, интересно и различно, което ми се изправи на пътя. Обичам да показвам нещата в пълния им блясък. Имам усет и поглед към детайлите, към онези неща, които не са видими за просто око. Няма нещо, което да ми убягва.

2. Кои са любимите ти ракурси на заснемане?
- Зависи какво заснемам.

3.       Външни или вътрешни снимки предпочиташ?
- Нямам предпочитания. И двата терена си имат своя чар. Носят ми еднакво удоволствие на работа.

4. Природа и пейзажи или модели е по-вдъхновяващо да "документираш"?
- Действат ми еднакво вдъхновяващо. Мисля, че природата е неразривно свързана с фотографа.

5. Чувал ли си за правилото на "златното сечение"?
- Ах, тази божествена пропорция... (смее се)




6. Типът фотографии, които са ти любими, как изглеждат - арт, еротични, сватбени?
- Арт, определено.

7. До колко е важно осветлението за добрия кадър? Забелязал съм, че това е един от водещите сегменти.
- Много добре си забелязал. (смее се) Светлината за фотографа е както боята за художника.

8.Какво послание и емоция би искал да носят твоите фотоси, какво би искал да внушават?
- Оставям това на хората. Нека всеки сам извлече посланието и емоцията от моята фотография.

9. Би ли изучавал тази материя в университет?
- Бих, но и самоук да остана, не е проблем. (смее се) Стотици примери има за невероятни артисти, които не са завършили в специализирано училище, но талантът им е неоспорим.

10. Оборудван ли си технически за новото си начинание по начина, по който искаш?
- За съжаление все още не.



11. Кой е твоят предпочитан фотограф?
- Черпя знания и вдъхновение от много фотографи.

12. На какви иновации ще заложиш в своето фотографско майсторство?
- Ще ми е трудно да бъда иновативен в 21-ви век и сред толкова талантливи фотографи, но знае ли човек... Може да ви изненадам!

13. Какви хобита и интереси имаш?
- Фотографията ми е и вид хоби, интерес. Много обичам и музиката, разходките в парка, покрай морето, често ходя и на кино. През свободното време гледам и много клипове, свързани с фотография, грим и т.н.

14. Как си представяш бъдещето – твоето лично и това, което искаш да те заобикаля?
- Представям си го трудно. Няма лесни неща в този живот, не и честните такива. Искам да съм заобиколен от любов и спокойствие.

15. Влюбен ли си и в какво се изразява любовта за теб?
- Винаги съм влюбен! (смее се) Изразява се във всеотдайност, уважение, доверие, топлина, страст и какво ли още не.



16. Разкажи нещо за семейството и приятелите си!
- За семейството ми може да се направи цял сериал, много е колоритно. (смее се) Имам малко, но истински приятели.

17. В какво намираш утеха, когато ти е тъжно, и какво всъщност те натъжава?
- В музиката, фотографията. В любимия човек до мен. Много неща ме натъжават. Емоционален съм и понякога най-малкото може да ме натъжи и разчувства.

18. От известно време живееш във Франция. Ако трябва да направиш сравнение между България и Франция, какво ще е то?
- Разликата е голяма, но и двете си имат своите плюсове и минуси. В България ми лиспваше едно, във Франция друго... Навсякъде е трудно.

19. На кои човешки качества най-много държиш?
- Добротата и възпитанието.

20. Пожелай ни нещо!
- На себе си винаги съм пожелавал да съм жив и здрав, пожелавам го и на вас. Това е най-важното. Пожелавам ви и да бъдете себе си въпреки всичко. Светът няма нужда от хора с маски.






Автор и редактор: Стефимир Гроздев

Няма коментари:

Публикуване на коментар